SEO

 Ce Este SEO – Search Engine Optimization

ce-este-seo-imagine-cu-search-engine-oprimization

SEO este acronimul pentru „optimizare pentru motoarele de cautare”. Simplificat, SEO reprezinta procesul de imbunatatire a site-ului tau pentru a-i creste vizibilitatea pe Google, Microsoft Bing si alte motoare de cautare atunci cand oamenii cauta:

  • Produsele pe care le vinzi.
  • Serviciile pe care le oferi.
  • Informatii pe subiecte in care detii o expertiza si/sau experienta profunda.

Cu cat paginile tale sunt mai vizibile in rezultatele cautarii, cu atat este mai probabil sa fii gasit si sa primesti click-uri. In esenta, scopul optimizarii pentru motoarele de cautare este de a atrage vizitatori pe site-ul tau care sa devina clienti, sau un public care se intoarce in mod constant.

Cum este diferit SEO de SEM si PPC?

SEM si PPC sunt alti doi termeni frecventi pe care o sa ii citesti aici pe blogul facut de echipa de la SEOHUT si pe care o sa il auzi in comunitatea mai larga de marketing pentru motoarele de cautare.

Continua sa citesti pentru a afla mai multe despre acesti termeni si despre cum sunt ei legati de SEO.

SEO vs SEM

SEM este acronimul pentru marketing pentru motoarele de cautare  sau, asa cum este mai cunoscut, marketing prin cautare.Marketingul prin cautare este un tip de marketing digital. Este un termen care cuprinde combinatia de activitati SEO si PPC menite sa genereze trafic prin cautare organica si cautare platita.

Simplificat, marketingul prin cautare este procesul de a obtine trafic si vizibilitate de la motoarele de cautare prin eforturi platite si neplatite.Acum, lucrurile incep sa fie un pic confuze. Astazi, multe persoane folosesc termenul SEM interschimbabil cu PPC (despre care vom vorbi in sectiunea urmatoare).

Aceasta idee pare sa minimalizeze importanta SEO. Insa, SEO este marketing, la fel cum PPC este marketing. Iata cea mai buna modalitate de a gandi despre SEO si SEM: imagineaza-ti SEM ca pe o moneda. SEO este o fata a acelei monede. PPC este pe cealalta fata.

SEO vs PPC

PPC este prescurtarea pentru pay-per-click, un tip de marketing digital in care advertiserii sunt taxati de fiecare data cand unul dintre anunturile lor este accesat.

Practic, advertiserii liciteaza pe anumite cuvinte cheie sau fraze pentru care vor sa apara anunturile lor in rezultatele motoarelor de cautare. Cand un utilizator cauta una dintre acele cuvinte cheie sau fraze, anuntul advertiserului va aparea printre primele rezultate.Deci, din nou, daca ne gandim la marketingul prin cautare ca la o moneda, SEO si PPC sunt doua fete ale aceleiasi monede – SEO este fata neplatita, PPC este fata platita.

Un alt punct important: este esential sa nu te gandesti niciodata la „SEO vs PPC” (adica, care este mai bun) pentru ca acestea sunt canale complementare. Nu este o intrebare de tipul fie-fie, alege intotdeauna ambele (atat timp cat bugetul tau o permite).

Asa cum am mentionat anterior, termenii SEM si PPC sunt folositi in industrie interschimbabil. Cu toate acestea, acest lucru nu este valabil aici pe SEOhut.De fiecare data cand mentionam „SEM”, va fi pentru ca ne referim atat la SEO (cautare organica) cat si la PPC (cautare platita).

De ce este important SEO?

SEO este un canal de marketing crucial. Mai intai si cel mai important: cautarea organica furnizeaza 53% din tot traficul de pe site-uri. Acesta este un motiv mare pentru care industria globala SEO este prognozata sa ajunga la o suma uluitoare de 122.11 miliarde de dolari pana in 2028. SEO genereaza rezultate reale de business pentru branduri, companii si organizatii de toate marimile.

Atunci cand oamenii vor sa mearga undeva, sa faca ceva, sa gaseasca informatii, sa caute sau sa cumpere un produs/serviciu, calatoria lor de obicei incepe cu o cautare.Insa astazi, cautarea este incredibil de fragmentata. Utilizatorii pot cauta pe motoare de cautare web traditionale (ex. Google, Microsoft Bing), platforme sociale (ex. YouTube, TikTok) sau site-uri de retail (ex. Amazon).

De fapt, 61% din cumparatorii online din SUA isi incep cautarea de produse pe Amazon, in comparatie cu 49% care incep pe un motor de cautare ca Google. De asemenea, merita mentionat din aceeasi cercetare:

  • 32% incep pe Walmart.com.
  • 20% incep pe YouTube.
  • 19% incep pe Facebook.
  • 15% incep pe Instagram.
  • 11% incep pe TikTok.

Sunt efectuate trilioane de cautari in fiecare an. Cautarea este adesea sursa principala de trafic pentru site-uri, ceea ce o face esentiala pentru a fi „prietenos cu motoarele de cautare” pe orice platforma unde oamenii pot cauta brandul sau afacerea ta.

Ce vreau sa iti spun prin toate acestea este ca imbunatatirea vizibilitatii tale si ocuparea unui loc mai bun in rezultatele cautarii decat competitia ta pot avea un impact pozitiv asupra profitului tau. SEO este de asemenea foarte important deoarece paginile cu rezultatele motoarelor de cautare (sau SERP) sunt extrem de competitive – pline de functii de cautare (si anunturi PPC). Functiile SERP includ:

  • Panouri de cunostinte.
  • Fragmente evidentiate.
  • Harti.
  • Imagini.
  • Videoclipuri.
  • Stiri de top (știri).
  • Oamenii au mai intreabat si.
  • Carusele.

Un alt motiv pentru care SEO este esential pentru branduri si companii: spre deosebire de alte canale de marketing, o campanie SEO buna este sustenabila. Cand se termina o campanie platita, se termina si traficul. Traficul de pe retelele de socializare este cel mult nesigur si o fractiune din ceea ce a fost odata.

SEO este fundamentul marketingului holistic, unde tot ceea ce face compania ta conteaza. Odata ce intelegi ce vor utilizatorii tai, poti apoi implementa aceasta cunoastere in:

  • Campaniile tale (platite si organice).
  • Continutul site-ului web.
  • Proprietatile retelelor de socializare.

SEO este un canal care genereaza traficul de care ai nevoie pentru a atinge obiectivele cheie ale afacerii (de exemplu, conversii, vizite, vanzari). De asemenea, construieste incredere – un site web care se clasifica bine este in general considerat autoritar sau de incredere, care sunt elemente cheie pe care Google doreste sa le recompenseze cu clasari mai bune.

Tipuri de SEO

Exista trei tipuri de SEO:

  • SEO Tehnic: Optimizarea aspectelor tehnice ale unui site web.
  • SEO On-Page: Optimizarea continutului de pe un site web pentru utilizatori si motoare de cautare.
  • SEO Off-Page: Crearea de active ale brandului (de exemplu, ​​oameni, marci, valori, viziune, sloganuri, fraze de prindere, culori) si realizarea de lucruri care vor imbunatati in cele din urma constientizarea si recunoasterea brandului (adica, demonstrarea si cresterea expertizei, autoritatii si credibilitatii) si generarea de cereri.

Detii controlul 100% asupra continutului si optimizarilor tehnice. Nu este intotdeauna adevarat cu off-site (nu poti controla linkurile de pe alte site-uri sau daca platformele pe care te bazezi se inchid sau fac o schimbare majora), dar aceste activitati sunt in continuare o parte cheie a acestei trinitati a succesului SEO. Imagineaza-ti SEO ca pe o echipa de sport. Ai nevoie de un atac puternic si de o aparare pentru a castiga si ai nevoie de fani (adica, un public). Gandeste-te la optimizarea tehnica ca la apararea ta, optimizarea continutului ca la atacul tau, si la optimizarea off-site ca la modalitati de a atrage, de a angaja si de a retine un public fidel.

1. Optimizare tehnica

Optimizarea elementelor tehnice ale unui site web este cruciala si fundamentala pentru succesul SEO. Totul incepe cu arhitectura – crearea unui site web care poate fi accesat de crawler si indexat de motoarele de cautare. 

Trebuie sa faci sa fie usor pentru motoarele de cautare sa descopere si sa acceseze tot continutul de pe paginile tale (adica, text, imagini, videoclipuri). Ce elemente tehnice conteaza aici: structura URL-ului, navigare, link-uri interne, si altele. Experienta este de asemenea un element critic al optimizarii tehnice. Motoarele de cautare subliniaza importanta paginilor care se incarca rapid si ofera o buna experienta utilizatorului. Elemente precum Core Web Vitals, compatibilitatea cu dispozitivele mobile, UX(user experience), si HTTPS conteaza in SEO tehnic.

Un alt domeniu de optimizare tehnica este datele structurate (adica, schema). Adaugarea acestui cod la site-ul tau web poate ajuta motoarele de cautare sa inteleaga mai bine continutul tau si sa iti imbunatateasca aparitia in rezultatele cautarii. Plus, serviciile de gazduire web, CMS (sistemul de management al continutului) si securitatea site-ului joaca un rol important in SEO.

2. Optimizarea continutului

In SEO, continutul tau trebuie sa fie optimizat pentru doua audiente principale: oameni si motoare de cautare. Ceea ce inseamna ca optimizezi continutul pe care audienta ta il va vedea (ce este de fapt pe pagina) precum si ceea ce vor vedea motoarele de cautare (codul).

Scopul, intotdeauna, este de a publica continut util, de inalta calitate. Poti face acest lucru printr-o combinatie de intelegere a dorintelor si nevoilor audientei tale, date si indrumari oferite de Google.

Cand optimizezi continutul pentru oameni, ar trebui sa te asiguri ca:

  • Cuprinde subiecte relevante cu care ai experienta sau expertiza.
  • Include cuvinte cheie pe care oamenii le-ar folosi pentru a gasi continutul.
  • Este unic si original.
  • Este bine scris si fara erori gramaticale si de ortografie.
  • Este actual, continand informatii precise.
  • Include multimedia (de exemplu, imagini, videoclipuri).
  • Este mai bun decat competitorii tai SERP.
  • Este lizibil – structurat pentru a facilita oamenilor intelegerea informatiilor pe care le impartasesti (gandeste-te: subtitluri, lungimea paragrafelor, foloseste bold/italic, liste ordonate/neordonate, nivelul de citire, etc.).

Pentru motoarele de cautare, unele elemente cheie de continut de optimizat sunt:

  • Tag-uri de titlu
  • Meta descriere
  • Tag-uri de antet (H1-H6)
  • Text alternativ pentru imagini
  • Metadate Open Graph si Twitter Cards

3. Optimizare off-site

Exista mai multe activitati care s-ar putea sa nu fie „SEO” in sensul cel mai strict, dar care totusi se pot alinia si pot contribui indirect la succesul SEO.

Crearea de link-uri (procesul de obtinere a linkurilor catre un site web) este activitatea cea mai asociata cu SEO off-site. Pot exista beneficii mari (de exemplu, clasari, trafic) de la obtinerea unui numar divers de link-uri care indica catre site-ul tau web de pe site-uri relevante, autoritare, de incredere. Calitatea link-urilor bate cantitatea- si o cantitate mare de link-uri de calitate este obiectivul.

Si cum obtii acele link-uri? Exista o varietate de metode de promovare a site-ului web care se sinergizeaza cu eforturile SEO. Acestea includ:

  • Crearea de brand si marketingul de brand: Tehnici concepute pentru a impulsiona recunoasterea si reputatia.
  • PR: Tehnici de relatii publice concepute pentru a obtine link-uri oferite editorial.
  • Marketingul de continut: Unele forme populare includ crearea de videoclipuri, ebooks, studii de cercetare, podcasturi (sau fiind un oaspete la alte podcasturi) si guest posting (sau guest blogging).
  • Marketingul si optimizarea pe retelele de socializare: Revendica manerul brandului tau pe toate platformele relevante, optimizeaza-l pe deplin si imparte continut relevant.
  • Gestionarea listelor: Revendicarea, verificarea si optimizarea informatiilor pe oricare platforme unde informatiile despre compania ta sau site-ul web pot fi listate si gasite de cautatori (de exemplu, directoare, site-uri de recenzii, wikis).
  • Ratinguri si recenzii: Obtine-le, monitorizeaza-le si raspunde la ele.

In general, cand vorbim despre off-site, vorbim despre activitati care nu vor impacta direct capacitatea ta de a te clasifica din punct de vedere tehnic. Cu toate acestea, din nou, tot ceea ce face brandul tau conteaza. Iti doresti ca brandul tau sa fie gasit oriunde oamenii ar putea sa caute. Prin urmare, unii au incercat sa schimbe „optimizarea motoarelor de cautare” pentru a insemna de fapt „optimizarea experientei de cautare” sau „optimizarea cautarii peste tot.”

4. Specialitati in SEO

Optimizarea motorului de cautare are si cateva subgenuri. Fiecare dintre aceste arii de specialitate e diferita de „SEO-ul regulat” in felul ei, necesitand adesea tactici aditionale si prezentand provocari diferite.

Cinci astfel de specialitati SEO includ:

  • SEO pentru E-commerce: Elementele suplimentare de SEO includ optimizarea paginilor de categorii, a paginilor de produse, navigatiei, structurile de link-uri interne, imaginile de produse, recenziile de produse, schema si multe altele.
  • SEO la nivel de intreprindere: Acesta este SEO la o scara masiva. De obicei, asta inseamna gestionarea unui site web (sau mai multe site-uri/branduri) cu peste 1 milion de pagini sau poate fi bazat pe dimensiunea organizatiei (de obicei cele care fac milioane sau miliarde pe an). Facerea de SEO la nivel de intreprindere inseamna, de obicei, intarzieri in incercarea de a face modificarile SEO implementate de echipa de dezvoltare, precum si implicarea a mai multi stakeholderi.
  • SEO International: Acesta este SEO global pentru afaceri internationale – facand SEO pentru site-uri multiregionale sau multilingve si optimizand pentru motoare de cautare internationale cum ar fi Baidu sau Naver.
  • SEO Local: Aici, obiectivul este de a optimiza site-urile pentru vizibilitate in rezultatele organice ale motoarelor de cautare locale prin gestionarea si obtinerea de recenzii si liste de afaceri, printre altele.
  • SEO de Stiri: Cu stirile, viteza este de cea mai mare importanta – in special pentru a te asigura ca intri in indexul Google cat mai repede posibil si apari in locuri cum ar fi Google Discover, Top Stories de la Google si Google News. Trebuie sa intelegi cele mai bune practici pentru paywalls, pagini de sectiuni, date structurate specifice stiri, si multe altele.

Cum functioneaza SEO?

Daca ai gasit aceasta pagina prin cautarea pe Google, probabil ai cautat pe Google ‘’ce este seo’’ sau ‘’seo’’. Ei bine, acesta este un exemplu perfect de cum functioneaza SEO în practica. SEO se refera la un set de strategii si tactici utilizate pentru a obtine o vizibilitate maxima în motoarele de cautare precum Google, Bing sau Yahoo.

Dar sa ne uitam la SEO mai pe larg. In ansamblu, SEO functioneaza cu adevarat printr-o combinatie de:

  • Oameni: Persoana sau echipa responsabila de realizarea sau asigurarea ca lucrul strategic, tactic si operational SEO este finalizat.
  • Procese: Actiunile luate pentru a face munca mai eficienta.
  • Tehnologie: Platformele si instrumentele utilizate.
  • Activitati: Produsul final, sau output.

Multe alte lucruri se adauga la functionarea SEO. Urmeaza o privire de nivel inalt asupra celor mai importante elemente de cunoastere si proces. Sase domenii critice, in combinatie, fac SEO sa functioneze:

1. Intelegerea modului in care functioneaza motoarele de cautare

Simplu, daca vrei ca oamenii sa gaseasca afacerea ta prin cautare pe orice platforma  trebuie sa intelegi procesele tehnice din spatele functionarii motorului si apoi sa te asiguri ca oferi toate semnalele „corecte” pentru a influenta acea vizibilitate.

Cand vorbim despre motoarele de cautare web traditionale ca Google, exista patru etape separate ale cautarii:

  • Crawling: Motoarele de cautare folosesc crawlers pentru a descoperi paginile web, urmarind sitemaps, robots si link-urile interne.
  • Randare: Motoarele de cautare genereaza cum va arata pagina folosind informatii HTML, JavaScript si CSS.
  • Indexare: Motoarele de cautare analizeaza continutul si metadatele paginilor pe care le-au descoperit si le adauga intr-o baza de date (desi nu exista garantia ca fiecare pagina de pe site-ul tau web va fi indexata).
  • Clasament: Algoritmii sofisticati se uita la o varietate de semnale pentru a determina daca o pagina este relevanta si de calitate suficient de mare pentru a fi afisata atunci cand cautatorii introduc o intrebare.

Dar optimizarea pentru cautarea Google este diferita de optimizarea pentru cautarea altor platforme cum ar fi YouTube sau Amazon. Sa luam Facebook, de exemplu, unde factori precum angajamentul (Aprecieri, comentarii, distribuiri, etc.) si cu cine sunt conectate persoanele conteaza. Apoi, pe Twitter, semnalele precum recentitatea, interactiunile sau credibilitatea autorului sunt importanteSi complicand lucrurile: motoarele de cautare au adaugat elemente de invatare automata pentru a face suprafata continutului facandu-l si mai greu de spus „asta” sau „aceea” a rezultat in performanta mai buna sau mai rea.

Si complicand lucrurile: motoarele de cautare au adaugat elemente de invatare automata pentru a face suprafata continutului facandu-l si mai greu de spus „asta” sau „aceea” a rezultat in performanta mai buna sau mai rea.

2. Cercetare

Cercetarea este o parte cheie a SEO. Unele forme de cercetare care vor imbunatati performanta SEO includ:

  • Cercetarea publicului: Este important sa intelegi publicul tau tinta sau piata. Cine sunt ei (adica, demografia si psihografia lor)? Care sunt punctele lor dureroase? Ce intrebari au la care tu poti raspunde?
  • Cercetarea cuvintelor cheie: Acest proces te ajuta sa identifici si sa incorporezi termenii de cautare relevanti si valoroasi pe care oamenii le folosesc in paginile tale – si sa intelegi cat de multa cerere si competitie exista pentru a te clasifica pentru aceste cuvinte cheie.
  • Cercetarea concurentilor: Ce fac concurentii tai? Care sunt punctele lor forte si slabe? Ce tipuri de continut publica ei?
  • Cercetarea marcii/afacerii/clientului: Care sunt obiectivele lor si cum poate SEO sa-i ajute sa le atinga?
  • Cercetarea site-ului web: O varietate de audituri SEO pot dezvalui oportunitati si probleme pe un site web care impiedica succesul in cautarea organica. Unele audituri de luat in considerare: SEO tehnic, continut, profil de link si E-E-A-T.

Analiza SERP: Acest lucru va ajuta sa intelegi intentia de cautare pentru o anumita interogare (de exemplu, este comerciala, tranzactionala, informativa sau de navigare) si sa creezi continut care este mai probabil sa castige clasamente sau vizibilitate.

3. Planificare

O strategie SEO este planul tau de actiune pe termen lung. Trebuie sa stabilesti obiective si un plan pentru cum le vei atinge. Gandeste-te la strategia ta SEO ca la o harta rutiera. Calea pe care o vei urma probabil se va schimba si va evolua in timp  dar destinatia ar trebui sa ramana clara si neschimbata.

Planul tau SEO poate include lucruri precum:

  • Stabilirea obiectivelor (de exemplu, OKR, SMART) si asteptarilor (adica, cronologii/etape).
  • Definirea si alinierea KPI-urilor si metritelor semnificative.
  • Deciderea modului in care proiectele vor fi create si implementate (intern, extern sau o combinatie).
  • Coordonarea si comunicarea cu stakeholderii interni si externi.
  • Alegerea si implementarea instrumentelor/tehnologiei.
  • Angajarea, instruirea si structurarea unei echipe.
  • Stabilirea unui buget.
  • Masurarea si raportarea rezultatelor.
  • Documentarea strategiei si a procesului.

4. Crearea si implementarea

Odata ce toata cercetarea este facuta, este timpul sa transformi ideile in actiune. Asta inseamna:

  • Crearea de continut nou: Consilierea echipei de continut cu privire la ce continut trebuie sa fie creat.
  • Recomandarea sau implementarea de schimbari sau imbunatatiri ale paginilor existente: Aceasta ar putea include actualizarea si imbunatatirea continutului, adaugarea de link-uri interne, incorporarea cuvintelor cheie/subiectelor/entitatilor sau identificarea altor moduri de a o optimiza mai departe.
  • Inlaturarea continutului vechi, depasit sau de calitate scazuta: Tipurile de continut care nu se clasifica bine, care nu conduc trafic de conversie sau care nu te ajuta sa iti atingi obiectivele SEO.

5. Monitorizare si mentenanta

Trebuie sa stii cand ceva nu merge bine sau se rupe. Monitorizarea si mentenanta SEO includ:

  • Monitorizarea crawl-urilor, indexarii, erorilor de server si erorilor 404.
  • Gestionarea migrarilor site-urilor web sau schimbarilor majore ale site-urilor web.
  • Asigurarea securitatii site-ului (HTTPS) si a vitezei de incarcare a paginilor.
  • Verificarea ca nu exista probleme de canonicalizare, redirectari sau pagini duplicat.
  • Monitorizarea performantei site-ului, a traficului de cautare, a ratelor de click si a ratei de deschidere.

6. Analiza si raportare

Trebuie sa stii ce functioneaza si ce nu. Analiza si raportarea SEO te ajuta sa:

  • Evaluezi progresul si succesul.
  • Identifici noile oportunitati sau amenintari.
  • Raporteaza rezultatele stakeholderilor.
  • Faci recomandari pentru imbunatatire sau schimbare.

Toate acestea pot fi vazute ca o „matrice” unde persoanele, procesele si tehnologia se intersecteaza cu activitatile. Daca nu ai o persoana, un proces sau o tehnologie care sa te ajute cu una din aceste activitati, atunci nu vei reusi sa obtii rezultate SEO de succes.

SEO este un proces continuu

SEO nu se termina niciodata. Motoarele de cautare, comportamentul utilizatorilor si concurentii tai se schimba mereu. Site-urile web se schimba, se muta (si se strica) in timp. Continutul devine invechit. Procesele tale ar trebui sa se imbunatateasca si sa devina mai eficiente. Nu te poti opri pur si simplu. Trebuie sa fii mereu la curent cu ultimele actualizari ale algoritmilor de cautare si sa adaptezi strategia ta de SEO in consecinta.

Pe scurt, optimizarea pentru motoarele de cautare sau SEO, este un proces esential si dinamic. E o practica continua care necesita intelegerea modului in care functioneaza motoarele de cautare, realizarea cercetarii adecvate, planificarea strategiilor si implementarea acestora, precum si monitorizarea si mentinerea performantei site-ului. 

De asemenea, exista mai multe tipuri de SEO, fiecare cu particularitatile sale, care sunt necesare pentru a face fata provocarilor specifice si a imbunatati vizibilitatea in rezultatele de cautare. In acest sens, SEO este o activitate in continua evolutie, necesitand actualizari si ajustari constante pentru a raspunde la schimbarile in algoritmi, comportamentul utilizatorilor si competitie.

Profitati de Serviciile Noastre de Optimizare SEO si Primiti un Audit Gratuit Astazi!

Daca sunteti gata sa explorati puterea SEO si sa va maximizati afacerea online, apelati la echipa noastra de la SEOhut. Suntem experti in toate aspectele SEO, inclusiv SEO On-Page, Off-Page si SEO Tehnic. Lucram cu pasiune si dedicatie pentru a va ajuta sa va cresteti vizibilitatea online si sa va extindeti afacerea in Romania si peste hotare.

In plus, pentru ca intelegem importanta unei strategii SEO solide pentru afacerea dvs., oferim acum un audit SEO gratuit! Profitați de aceasta oportunitate pentru a descoperi cum putem imbunatati performanta site-ului dvs. web.

Nu pierdeti aceasta sansa! Contactati-ne astazi ca sa incepem calatoria dvs. spre succesul online alaturi de SEOhut, agentia voastra all-inclusive de optimizare SEO!

Author

Lutas Raul

Numele meu este Lutas Raul, pasionat de tehnologie si crearea de pagini web din 2008. Cu experienta vasta in marketing si dezvoltare de afaceri, sunt dedicat sa ajut companiile sa isi atinga obiectivele. Cu o experienta de peste 4 ani in SEO, am ajutat numeroase afaceri sa isi imbunatateasca pozitionarea pe motoarele de cautare.